Aktualności

Zespół Samokształceniowy psychologów i pedagogów szkolnych.

Zapraszamy pedagogów i psychologów szkolnych z krośnieńskich szkół na spotkania w bieżącym roku szkolnym Zespołu Samokształceniowego w ramach sieci współpracy i samokształcenia.
Pierwsze spotkanie odbędzie się 5 października 2018 r. o godz. 9:00 w Miejskiej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Krośnie, ul. Lewakowskiego 14.

Temat spotkania: „Oferta pomocy psychologiczno-pedagogicznej Miejskiej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Krośnie dla uczniów, rodziców i nauczycieli szkół z terenu miasta Krosna – w roku szkolnym 2018/2019”.

Plan spotkania: ... 

Continue Reading

Zaproszenie dla Dyrektorów szkół i przedszkoli w ramach sieci współpracy i samokształcenia

Sieć współpracy i samokształcenia dla dyrektorów szkół i przedszkoli publicznych z terenu Miasta Krosna.

          Jak co roku we wrześniu – dyrektor Miejskiej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Krośnie zaprasza Państwa dyrektorów szkół i przedszkoli oraz przedstawicieli organu prowadzącego z Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Krosna – na spotkanie w ramach sieci współpracy i samokształcenia.

            W bieżącym roku szkolnym spotkanie odbędzie się 24 września 2018 r.  o godz. 13:00 w Miejskiej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Krośnie, ul. Lewakowskiego 14. ... 

Continue Reading

GRUPOWE ZAJĘCIA PSYCHOTERAPEUTYCZNE

GRUPOWE ZAJĘCIA PSYCHOTERAPEUTYCZNE DLA DZIECI W WIEKU 10-13 LAT

Aktualnie obserwuje się duży wzrost trudności radzenia sobie z emocjami wśród dzieci i młodzieży. Wiąże się on z niskimi kompetencjami w tym zakresie, a często również z brakiem wsparcia ze strony rodziców i rówieśników. Aby pomóc dziecku i rodzinie w konstruktywnym radzeniu sobie na co dzień, należy podjąć interwencje skierowane do obydwu pokoleń. Za główne czynniki utrzymywania się zaburzeń emocjonalnych uważa się zniekształcenia poznawcze, jednak rodzina to główne środowisko, w którym powinny być wywoływane zmiany w funkcjonowaniu dziecka. Akcentuje się tutaj podejście zespołowe, w którym rodzice, dziecko i terapeuta pracują razem nad osiągnięciem jednego celu, przy czym rodzice i dzieci wnoszą do grupy cenne dla terapii doświadczenie. Terapia poznawczo – behawioralna jest zorientowana na rozwiązywanie problemów i bezpośrednio zajmuje się czynnikami poznawczymi, wpływającymi na przetwarzanie informacji społecznych, analizuje sferę emocji i interakcji społecznych, odnosi się do zagadnień związanych z rozwojem i wychowaniem człowieka oraz kładzie duży nacisk na interwencje ukierunkowane na zmianę zachowań.

Proponowany przez nas program terapii opiera się na trzech modelach: uczenia się od rówieśników, uczenia się przez doświadczenie oraz kształtowanego przez rodziców rozwiązywania problemów. Dzięki temu dzieci są zachęcane do: myślenia o swoim ciele jako przyjacielu, który wysyła sygnały, gdy są przestraszone lub zdenerwowane; bycia własnym przyjacielem i nagradzania swoich wysiłków w radzeniu sobie; zaprzyjaźniania się z innymi i budowania sieci wsparcia społecznego; rozmawiania ze swoimi przyjaciółmi w chwilach lęku, niepokoju, omawiania swoich problemów. ... 

Continue Reading

Kolejna edycja zajęć warsztatowych: „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” w roku szkolnym 2018/2019

Zachęcamy i zapraszamy rodziców z terenu Miasta Krosna do udziału w warsztatach umiejętności wychowawczych „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” organizowanych po raz kolejny w Miejskiej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Krośnie.

            Do Poradni rodzice najczęściej zgłaszają się, kiedy problemy dziecka są już nasilone, kiedy skłania ich do tego szkoła, lub zdarzy się jakiś poważny incydent z udziałem ich pociechy. Trudno wówczas oczekiwać, że psycholog czy pedagog szybko poprawi funkcjonowanie dziecka, zwłaszcza jeżeli jego zachowanie związane jest ze stylem wychowawczym lub postawami rodziców.

Bywa, że rodzice sami mają poczucie braku odpowiedniego podejścia do swojego dziecka, ale nie znają innych metod i sposobów skutecznego oddziaływania na jego zachowanie. Często z rezygnacją zauważają, że stosują metody wychowawcze, jakie wobec nich stosowali ich rodzice, a których przecież jako dzieci nie akceptowali. ... 

Continue Reading

Spotkanie pedagogów i psychologów z pracownikami MPP-P w Krośnie w ramach „Sieci współpracy i samokształcenia”.

Ostatnie w tym roku szkolnym spotkanie pedagogów i psychologów szkolnych z pracownikami Miejskiej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Krośnie w ramach „Sieci współpracy i samokształcenia” odbyło się 25 maja 2018 r. Na spotkaniu szkoleniowym omówione zostały następujące zagadnienia:

  1. Nowe rozwiązania – kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – konferencja MEN on-line.
  2. Skąd zdobywać informacje dotyczące organizacji kształcenia specjalnego uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  3. „Zindywidualizowana ścieżka” – nowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Spotkanie zakończyło się ożywioną dyskusją na temat nowych rozwiązań dotyczących kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Dziękujemy wszystkim psychologom i pedagogom szkolnym za zaangażowanie w pracę w ramach sieci współpracy i samokształcenia. ... 

Continue Reading

„Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” w Miejskiej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.

Informujemy, że 7 maja 2018 r. rozpoczęła się kolejna edycja „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców”. Jest to ogólnopolski program wspierania umiejętności wychowawczych, opracowany w oparciu o koncepcję T. Gordona „ Wychowanie bez porażek” i książki A. Faber, E. Mazlish z cyklu: „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały…” rekomendowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie.

Formuła zajęć zakłada wyposażenie uczestników w elementy teoretycznej wiedzy z zakresu psychologii i pedagogiki wychowania oraz prowadzone aktywną metodą warsztatową zajęcia praktyczne, odnoszące się do realnych problemów i doświadczeń uczestników.

Cykl zajęć obejmuje 10 co-tygodniowych spotkań 3-godzinnych (łącznie 40 godzin dydaktycznych). ... 

Continue Reading

Dzień Otwarty dla Autyzmu i innych zaburzeń neurorozwojowych

Szanowni Państwo Dyrektorzy
Szkół i Przedszkoli
w Krośnie

Z okazji obchodów Dnia i Miesiąca Świadomości Autyzmu – Miejska Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Krośnie oraz Klub Rodziców Autyzmu Krosno – zaprasza na Dzień Otwarty dla Autyzmu i innych zaburzeń neurorozwojowych.

Na terenie poradni będzie zorganizowany bezpłatny punkt konsultacyjny, obsługiwany przez pracowników MPP-P w Krośnie oraz rodziców z Klubu Rodziców Autyzmu Krosno. ... 

Continue Reading

,,Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” w Miejskiej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej.

Poradnia psychologiczno – pedagogiczna kojarzona jest przede wszystkim z badaniami i terapią skierowaną do dzieci i uczniów z różnymi problemami w nauce, adaptacji społecznej, zachowaniu. Pracownicy poradni współpracują także z nauczycielami, wychowawcami i pedagogami szkolnymi, wspierają działania przedszkoli, szkół i placówek oświatowych. Ważnym zadaniem poradni jest pomoc i wsparcie udzielane rodzicom i opiekunom dzieci.

Bardzo często w praktyce poradnianej spotykamy się z sytuacją, w której okazuje się, że zgłaszane przez rodziców problemy wychowawcze wynikają nie tyle ze ,,złej woli” dziecka, ile z zakłóconych relacji rodzinnych, nieskutecznych metod wychowawczych czy też nieumiejętności wzajemnego komunikowania się domowników. Uświadamiamy wówczas rodzicom, że tylko przy ich zaangażowaniu i aktywnym udziale w terapii dziecka, można oczekiwać pożądanych zmian w jego zachowaniu. Czasem nawet niewielkie modyfikacje rodzicielskich postaw mogą być początkiem korzystnych dla dziecka i rodziny procesów.

W ofercie krośnieńskiej Miejskiej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej od ubiegłego roku znalazły się warsztaty umiejętności wychowawczych ,,Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”. Jest to spójny, oparty o prace T. Gordona, A. Faber i E. Mazlish program psychoedukacyjny rekomendowany przez Ministerstwo Edukacji, adresowany do rodziców, opiekunów, wychowawców. ... 

Continue Reading