Oferta skierowana do uczniów:
- Badania przesiewowe 6-latków oraz uczniów w klasach I-III:
- badania psychologiczno – pedagogiczne
- Działalność diagnostyczna – opinie, orzeczenia, informacje o wynikach badań.
- Objęcie uczniów następującymi formami pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz działalności profilaktycznej:
- Terapia pedagogiczna; zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się;
- Terapia logopedyczna – dla dzieci i uczniów z wadami wymowy oraz zaburzeniami komunikacji językowej;
- Terapia psychologiczna – dla dzieci/uczniów z problemami emocjonalnymi i trudnościami w funkcjonowaniu społecznym;
- Terapia integracji sensorycznej (SI) – dla dzieci z zaburzeniam integracji sensoryczno-motorycznej;
- Terapia ręki z elementami arteterapii – dla uczniów z obniżoną sprawnością grafomotoryczną;
- Terapia indywidualna lub socjoterapia – rozwijanie kompetencji emocjonalno – społecznych dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi i społecznymi;
- Trening Umiejętności Społecznych, Trening Zastępowania Agresji – indywidualne zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzonym zachowaniem,
- Terapia Biofeedback – terapia wspomagająca z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania – dla dzieci nadpobudliwych – ADHD, spowolniałych psychoruchowo – ADD, z trudnościami w nauce, zaburzeniami orientacji przestrzennej, z obniżoną sprawnością manualną, z tikami, opóźnionym rozwojem mowy, autyzmem, Zespołem Aspergera, afazją …
- Grupowy trening interpersonalny dla uczniów klas I i II szkół ponadpodstawowych – cykl 8 spotkań z psychologiem
- Indywidualny – aktywny trening słuchowy metodą Neuroflow – dla dzieci od 4 roku życia – z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (APD) oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń.
- Poranki malucha – od niemowlaka do przedszkolaka – zajęcia logorytmiczne, piątkowe poranne spotkania logopedów poradni z rodzicami i dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy
Oferta skierowana do nauczycieli:
- Udział pracowników pedagogicznych poradni w posiedzeniach „zespołów” dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – na zaproszenie dyrektorów szkół i przedszkoli.
- Pomoc nauczycielom przedszkola w ocenie gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna).
- Udzielenie pomocy nauczycielom w klasach I-III w rozpoznawaniu specyficznych trudności w uczeniu się – w celu wyłonienia dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej.
- Pomoc nauczycielom w realizacji zadań związanych z doradztwem edukacyjno-zawodowym.
Prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla: nauczycieli przedszkoli, logopedów szkolnych, pedagogów i psychologów szkolnych, szkolnych specjalistów d.s. pomocy psychologiczno – pedagogicznej i rewalidacji
- Wspomaganie szkół i przedszkoli – pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola i szkoły oraz realizację zaplanowanych form wspomagania.
Oferta skierowana do rodziców:
- Warsztaty umiejętności wychowawczych – „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” – program profilaktyczny rekomendowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie.
- Celem programu jest wspieranie umiejętności wychowawczych rodziców.
- Główne motto Szkoły dla Rodziców i Wychowawców brzmi: „Wychowywać – to kochać/akceptować i wymagać”.
- Zajęcia w grupie (8-14 max osób) odbywają się raz w tygodniu w MPPP w Krośnie (łącznie 10 spotkań x 3 godziny).
- Program Szkoły dla Rodziców i Wychowawców – to program oparty o następujące pozycje edukacyjne: „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały”, „Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, „Jak mówić, żeby się uczyły w szkole i w domu”.