Pobierz ofertę – Oferta MPPP na 2024-25 – plik PDF
Oferta skierowana do uczniów:
- Badania przesiewowe 6-latków:
- psychologiczno – pedagogiczne
- Działalność diagnostyczna –opinie, orzeczenia, informacje o wynikach badań.
- Objęcie uczniów następującymi formami pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz działalności profilaktycznej:
- Terapia pedagogiczna; zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się;
- Terapia logopedyczna – dla dzieci i uczniów z wadami wymowy oraz zaburzeniami komunikacji językowej;
- Terapia psychologiczna – dla dzieci/uczniów z problemami emocjonalnymi, trudnościami w funkcjonowaniu społecznym, dla dzieci lękowych ze skłonnościami autodestrukcyjnymi;
- Terapia integracji sensorycznej (SI) – dla dzieci z zaburzeniami integracji sensoryczno-motorycznej;
- Terapia ręki z elementami arteterapii– dla uczniów z obniżoną sprawnością grafomotoryczną;
- Terapia indywidualna lub socjoterapia– rozwijanie kompetencji enocjonalno-społecznym dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi i społecznymi,
- Trening Umiejętności Społecznych, Trening Zastępowania Agresji – indywidualne zajęcia terapeutyczna dla dzieci z zaburzonym zachowaniem,
- Terapia Biofeedback– terapia wspomagająca z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania (nauka samoregulacji fal mózgowych)dla dzieci nadpobudliwych – ADHD, spowolniałych psychoruchowo – ADD, z trudnościami w nauce, z obniżoną sprawnością manualną, autyzmem, Zespołem Aspergera,
- Indywidualny – aktywny trening słuchowy metodą Neuroflow– dla dzieci od 4 roku życia – z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (APD) oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń,
- Wykorzystanie elementów terapii SI w zajęciach logopedycznych grupowych dzieci klas I-II. – zajęcia logopedyczne z elementami integracji sensorycznej dla dzieci z dysfunkcjami sensorycznymi oraz wadami wymowy.
Propozycje zajęć profilaktycznych z uczniami w roku szkolnym 2024/25 prowadzonych przez: psychologów, pedagogów, logopedów:
Lp. | Nazwisko i imię | Tematy grupowych zajęć z dziećmi/uczniami |
1. | Barsznica Wioleta | Radzenie sobie ze stresem w sytuacjach trudnych.
|
2. | Błażejowska Barbara | Logopedia w ruchu- usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych w połączeniu z usprawnianiem dużej motoryki dla dzieci w wieku 7-8 lat.
|
3. | Latkiewicz Anna | Uzależnienie od Internetu – jak sobie z nim radzić?
(„Internet – złodziej czasu i relacji”)
|
4. | Bugielska-Mąka Dominika |
Metody radzenia sobie ze stresem. |
5. | Łach Katarzyna |
Samoocena – jak wzmocnić siebie?
|
6. | Madej Alicja |
Jak mądrze wybrać szkołę i zawód.
|
7. | Malik Sabina | Dobra relacja – dobra komunikacja. Granice w relacjach, komunikat typu ja, asertywność. |
8. | Mola Mariola |
Rozwijanie umiejętności społecznych i zajęcia integracyjne.
|
9. | Niezgodzka Małgorzata | „Jak uczyć się efektywnie” wybrane metody”.
„Komunikacja bez przemocy”. |
10. | Adriana Sikora Śliż | Logopedia w ruchu – usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych w połączeniu z uprawnianiem dużej motoryki dla dzieci w wieku 4-5 lat. |
11. | Wyderka Weronika | Rozwijanie postaw asertywnych.
Zagrożenia związane z używaniem substancji psychoaktywnych. |
Oferta skierowana do nauczycieli:
- Udział pracowników pedagogicznych poradni w posiedzeniach „zespołów” dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – na zaproszenie ze strony dyrektorów szkół i przedszkoli.
- Pomoc nauczycielom przedszkola w ocenie gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna).
- Udzielenie pomocy nauczycielom w klasach I-III w rozpoznawaniu specyficznych trudności w uczeniu się – w celu wyłonienia dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej.
- Pomoc nauczycielom w realizacji zadań związanych z doradztwem edukacyjno-zawodowym.
- Prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla pedagogów, psychologów i logopedów szkolnych.
- Wspomaganie szkół i przedszkoli – pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola i szkoły oraz realizację zaplanowanych form wspomagania.
Propozycje szkoleń dla nauczycieli w roku szkolnym 2024/25 prowadzonych przez: psychologów, pedagogów, logopedów:
Lp. | Nazwisko i imię |
Tematy grupowych zajęć z dziećmi/uczniami |
1. | Barsznica Wioleta | Zachowania dzieci i młodzieży wskazujące na kryzys psychiczny. |
2. | Błażejowska Barbara | Wykorzystywanie elementów integracji sensorycznej w pracy z przedszkolakiem. |
3. | Latkiewicz Anna | Depresja u dzieci – na co zwrócić uwagę, jak zapobiegać i reagować? |
4. | Bugielska-Mąka Dominika | Uczeń po doświadczeniu traumy – na co zwrócić uwagę, jak reagować, jak wspierać? |
5. | Łach Katarzyna | Uzależnienia behawioralne – wykrywanie i zapobieganie uzależnieniom od czynności. |
6. | Madej Alicja | Nauczyciel jako doradca zawodowy swoich uczniów. |
7. | Malik Sabina | Dobra relacja – dobra komunikacja. Integracja z grupą, relacje z uczniami – na co zwrócić uwagę. |
8. | Mola Mariola | Spektrum autyzmu u dzieci i młodzieży. Różnorodność objawów i potrzeb. |
9. | Niezgodzka Małgorzata | Budowanie poczucia własnej wartości wśród uczniów. |
10. | Adriana Sikora Śliż | Diagnoza i terapia funkcji słuchowych u dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów. |
11. | Wyderka Weronika | Jak wspierać ucznia w kształtowaniu adekwatnej samooceny? |
Oferta skierowana do rodziców:
- Warsztaty umiejętności wychowawczych – „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” – program profilaktyczny rekomendowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie.
- Celem programu jest wspieranie umiejętności wychowawczych rodziców.
- Główne motto Szkoły dla Rodziców i Wychowawców brzmi: „Wychowywać – to kochać/akceptować i wymagać”.
- Zajęcia w grupie (8-14 max osób) odbywają się raz w tygodniu w MPPP w Krośnie (łącznie 10 spotkań x 3 godziny).
- Program Szkoły dla Rodziców i Wychowawców– to program oparty o następujące pozycje edukacyjne:
„Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały”, „Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, „Jak mówić, żeby się uczyły w szkole i w domu”.
Propozycje prelekcji dla rodziców w roku szkolnym 2024/25 prowadzonych przez: psychologów, pedagogów, logopedów:
Lp. | Nazwisko i imię | Tematy grupowych zajęć z dziećmi/uczniami |
1. | Barsznica Wioleta | Wspieranie odporności psychicznej dzieci i młodzieży. |
2. | Błażejowska Barbara | Jak zachowuje się dziecko wskazujące na zaburzenia integracji sensorycznej. |
3. | Latkiewicz Anna | Zagrożenia w Internecie – na co zwrócić uwagę jako rodzic? |
4.. | Bugielska-Mąka Dominika | Jak pomóc dziecku po doświadczeniu traumy? |
5. | Łach Katarzyna | Jak porozumieć się z dorastającym człowiekiem – asertywna komunikacja. |
6. | Madej Alicja | Jak pomóc dziecku wybrać zawód i szkołę. |
7. | Malik Sabina | Dobra relacja – dobra komunikacja. Granice w relacjach, komunikat ja, asertywność. |
8. | Mola Mariola | Zaburzenia sprawności manualnej. |
9. | Niezgodzka Małgorzata | Jak z szacunkiem i stanowczo stawiać granice dziecku. |
10. | Adriana Sikora Śliż | Wpływ wysokiej technologii na rozwój mowy dzieci. |
11. | Wyderka Weronika | Jak media społecznościowe i kultura kształtują postawy wobec substancji psychoaktywnych? |