Pobierz ofertę – Oferta MPPP na 2024-25 – plik PDF
Oferta skierowana do uczniów:
- Badania przesiewowe 6-latków:
- psychologiczno – pedagogiczne
- Działalność diagnostyczna –opinie, orzeczenia, informacje o wynikach badań.
- Objęcie uczniów następującymi formami pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz działalności profilaktycznej:
- Terapia pedagogiczna; zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się;
- Terapia logopedyczna – dla dzieci i uczniów z wadami wymowy oraz zaburzeniami komunikacji językowej;
- Terapia psychologiczna – dla dzieci/uczniów z problemami emocjonalnymi, trudnościami w funkcjonowaniu społecznym, dla dzieci lękowych ze skłonnościami autodestrukcyjnymi;
- Terapia integracji sensorycznej (SI) – dla dzieci z zaburzeniami integracji sensoryczno-motorycznej;
- Terapia ręki z elementami arteterapii– dla uczniów z obniżoną sprawnością grafomotoryczną;
- Terapia indywidualna lub socjoterapia– rozwijanie kompetencji enocjonalno-społecznym dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi i społecznymi,
- Trening Umiejętności Społecznych, Trening Zastępowania Agresji – indywidualne zajęcia terapeutyczna dla dzieci z zaburzonym zachowaniem,
- Terapia Biofeedback– terapia wspomagająca z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania (nauka samoregulacji fal mózgowych)dla dzieci nadpobudliwych – ADHD, spowolniałych psychoruchowo – ADD, z trudnościami w nauce, z obniżoną sprawnością manualną, autyzmem, Zespołem Aspergera,
- Indywidualny – aktywny trening słuchowy metodą Neuroflow– dla dzieci od 4 roku życia – z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (APD) oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń,
- Wykorzystanie elementów terapii SI w zajęciach logopedycznych grupowych dzieci klas I-II. – zajęcia logopedyczne z elementami integracji sensorycznej dla dzieci z dysfunkcjami sensorycznymi oraz wadami wymowy.
Propozycje zajęć profilaktycznych z uczniami w roku szkolnym 2024/25 prowadzonych przez: psychologów, pedagogów, logopedów:
1. Barsznica Wioleta – Radzenie sobie ze stresem w sytuacjach trudnych.
2. Błażejowska Barbara – Logopedia w ruchu- usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych w połączeniu z usprawnianiem dużej motoryki dla dzieci w wieku 7-8 lat.
3. Latkiewicz Anna – Uzależnienie od Internetu – jak sobie z nim radzić?
(„Internet – złodziej czasu i relacji”)
4. Bugielska-Mąka Dominika – Metody radzenia sobie ze stresem.
5. Łach Katarzyna – Samoocena – jak wzmocnić siebie?
6. Madej Alicja – Jak mądrze wybrać szkołę i zawód.
7. Malik Sabina – Dobra relacja – dobra komunikacja. Granice w relacjach, komunikat typu ja, asertywność.
8. Mola Mariola – Rozwijanie umiejętności społecznych i zajęcia integracyjne.
9. Niezgodzka Małgorzata – „Jak uczyć się efektywnie” wybrane metody”.
„Komunikacja bez przemocy”.
10. Adriana Sikora Śliż – Logopedia w ruchu – usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych w połączeniu z uprawnianiem dużej motoryki dla dzieci w wieku 4-5 lat.
11. Wyderka Weronika – Rozwijanie postaw asertywnych.,
Zagrożenia związane z używaniem substancji psychoaktywnych.
Oferta skierowana do nauczycieli:
- Udział pracowników pedagogicznych poradni w posiedzeniach „zespołów” dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – na zaproszenie ze strony dyrektorów szkół i przedszkoli.
- Pomoc nauczycielom przedszkola w ocenie gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna).
- Udzielenie pomocy nauczycielom w klasach I-III w rozpoznawaniu specyficznych trudności w uczeniu się – w celu wyłonienia dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej.
- Pomoc nauczycielom w realizacji zadań związanych z doradztwem edukacyjno-zawodowym.
- Prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla pedagogów, psychologów i logopedów szkolnych.
- Wspomaganie szkół i przedszkoli – pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola i szkoły oraz realizację zaplanowanych form wspomagania.
Propozycje szkoleń dla nauczycieli w roku szkolnym 2024/25 prowadzonych przez: psychologów, pedagogów, logopedów:
1. Barsznica Wioleta – Zachowania dzieci i młodzieży wskazujące na kryzys psychiczny.
2. Błażejowska Barbara – Wykorzystywanie elementów integracji sensorycznej w pracy z przedszkolakiem.
3. Latkiewicz Anna – Depresja u dzieci – na co zwrócić uwagę, jak zapobiegać i reagować?
4. Bugielska-Mąka Dominika – Uczeń po doświadczeniu traumy – na co zwrócić uwagę, jak reagować, jak wspierać?
5. Łach Katarzyna – Uzależnienia behawioralne – wykrywanie i zapobieganie uzależnieniom od czynności.
6. Madej Alicja – Nauczyciel jako doradca zawodowy swoich uczniów.
7. Malik Sabina – Dobra relacja – dobra komunikacja. Integracja z grupą, relacje z uczniami – na co zwrócić uwagę.
8. Mola Mariola – Spektrum autyzmu u dzieci i młodzieży. Różnorodność objawów i potrzeb.
9. Niezgodzka Małgorzata – Budowanie poczucia własnej wartości wśród uczniów.
10. Adriana Sikora Śliż – Diagnoza i terapia funkcji słuchowych u dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów.
11. Wyderka Weronika – Jak wspierać ucznia w kształtowaniu adekwatnej samooceny?
Oferta skierowana do rodziców:
- Warsztaty umiejętności wychowawczych – „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” – program profilaktyczny rekomendowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie.
- Celem programu jest wspieranie umiejętności wychowawczych rodziców.
- Główne motto Szkoły dla Rodziców i Wychowawców brzmi: „Wychowywać – to kochać/akceptować i wymagać”.
- Zajęcia w grupie (8-14 max osób) odbywają się raz w tygodniu w MPPP w Krośnie (łącznie 10 spotkań x 3 godziny).
- Program Szkoły dla Rodziców i Wychowawców– to program oparty o następujące pozycje edukacyjne: „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały”, „Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, „Jak mówić, żeby się uczyły w szkole i w domu”.
Propozycje prelekcji dla rodziców w roku szkolnym 2024/25 prowadzonych przez: psychologów, pedagogów, logopedów:
1. Barsznica Wioleta – Wspieranie odporności psychicznej dzieci i młodzieży.
2. Błażejowska Barbara – Jak zachowuje się dziecko wskazujące na zaburzenia integracji sensorycznej.
3. Latkiewicz Anna – Zagrożenia w Internecie – na co zwrócić uwagę jako rodzic?
4. Bugielska-Mąka Dominika – Jak pomóc dziecku po doświadczeniu traumy?
5. Łach Katarzyna – Jak porozumieć się z dorastającym człowiekiem – asertywna komunikacja.
6. Madej Alicja – Jak pomóc dziecku wybrać zawód i szkołę.
7. Malik Sabina Dobra relacja – dobra komunikacja. Granice w relacjach, komunikat ja, asertywność.
8. Mola Mariola – Zaburzenia sprawności manualnej.
9. Niezgodzka Małgorzata – Jak z szacunkiem i stanowczo stawiać granice dziecku.
10. Adriana Sikora Śliż – Wpływ wysokiej technologii na rozwój mowy dzieci.
11. Wyderka Weronika – Jak media społecznościowe i kultura kształtują postawy wobec substancji psychoaktywnych?