Przejdź do treści

Oferta Miejskiej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Krośnie na rok szkolny: 2024-25

 

Pobierz ofertę – Oferta MPPP na 2024-25 – plik PDF

Oferta skierowana do uczniów:

  1.  Badania przesiewowe 6-latków:
  • psychologiczno – pedagogiczne
  1. Działalność diagnostyczna opinie, orzeczenia, informacje o wynikach badań.
  2. Objęcie uczniów następującymi formami pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz działalności profilaktycznej:
  • Terapia pedagogiczna; zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się;
  • Terapia logopedyczna – dla dzieci i uczniów z wadami wymowy oraz zaburzeniami komunikacji językowej;
  • Terapia psychologiczna – dla dzieci/uczniów z problemami emocjonalnymi, trudnościami w funkcjonowaniu społecznym, dla dzieci lękowych ze skłonnościami autodestrukcyjnymi;
  • Terapia integracji sensorycznej (SI) – dla dzieci z zaburzeniami integracji sensoryczno-motorycznej;
  • Terapia ręki z elementami arteterapii– dla uczniów z obniżoną sprawnością grafomotoryczną;
  • Terapia indywidualna lub socjoterapia– rozwijanie kompetencji enocjonalno-społecznym dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi i społecznymi,
  • Trening Umiejętności Społecznych, Trening Zastępowania Agresji – indywidualne zajęcia terapeutyczna dla dzieci z zaburzonym zachowaniem,
  • Terapia Biofeedbackterapia wspomagająca z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania (nauka samoregulacji fal mózgowych)dla dzieci nadpobudliwych – ADHD, spowolniałych psychoruchowo – ADD, z trudnościami w nauce, z obniżoną sprawnością manualną, autyzmem, Zespołem Aspergera,
  • Indywidualny – aktywny trening słuchowy metodą Neuroflowdla dzieci od 4 roku życia – z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (APD) oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń,
  • Wykorzystanie elementów terapii SI w zajęciach logopedycznych grupowych dzieci klas I-II. zajęcia logopedyczne z elementami integracji sensorycznej dla dzieci z dysfunkcjami sensorycznymi oraz wadami wymowy.

 

Propozycje zajęć profilaktycznych z uczniami w roku szkolnym 2024/25 prowadzonych przez: psychologów, pedagogów, logopedów:

1. Barsznica Wioleta – Radzenie sobie ze stresem w sytuacjach trudnych.

2. Błażejowska Barbara – Logopedia w ruchu- usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych w połączeniu z usprawnianiem dużej motoryki dla dzieci w wieku 7-8 lat.

3. Latkiewicz Anna – Uzależnienie od Internetu – jak sobie z nim radzić?
(„Internet – złodziej czasu i relacji”)

4. Bugielska-Mąka Dominika – Metody radzenia sobie ze stresem.

5. Łach Katarzyna – Samoocena – jak wzmocnić siebie?

6. Madej Alicja – Jak mądrze wybrać szkołę i zawód.

7. Malik Sabina – Dobra relacja – dobra komunikacja. Granice w relacjach, komunikat typu ja, asertywność.

8. Mola Mariola – Rozwijanie umiejętności społecznych i zajęcia integracyjne.

9. Niezgodzka Małgorzata – „Jak uczyć się efektywnie” wybrane metody”.

„Komunikacja bez przemocy”.

10. Adriana Sikora Śliż  – Logopedia w ruchu – usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych w połączeniu z uprawnianiem dużej motoryki dla dzieci w wieku 4-5 lat.

11. Wyderka Weronika – Rozwijanie postaw asertywnych.,

Zagrożenia związane z używaniem substancji psychoaktywnych.

 

 

Oferta skierowana do nauczycieli:

  • Udział pracowników pedagogicznych poradni w posiedzeniach „zespołów” dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – na zaproszenie ze strony dyrektorów szkół i przedszkoli.
  • Pomoc nauczycielom przedszkola w ocenie gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna).
  • Udzielenie pomocy nauczycielom w klasach I-III w rozpoznawaniu specyficznych trudności w uczeniu się – w celu wyłonienia dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej.
  • Pomoc nauczycielom w realizacji zadań związanych z doradztwem edukacyjno-zawodowym.
  • Prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla pedagogów, psychologów i logopedów szkolnych.
  • Wspomaganie szkół i przedszkoli – pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola i szkoły oraz realizację zaplanowanych form wspomagania.

 

 Propozycje szkoleń dla nauczycieli w roku szkolnym 2024/25 prowadzonych przez: psychologów, pedagogów, logopedów:

1. Barsznica Wioleta – Zachowania dzieci i młodzieży wskazujące na kryzys psychiczny.

2. Błażejowska Barbara – Wykorzystywanie elementów integracji sensorycznej w pracy z przedszkolakiem.

3. Latkiewicz Anna – Depresja u dzieci – na co zwrócić uwagę, jak zapobiegać i reagować?

4. Bugielska-Mąka Dominika – Uczeń po doświadczeniu traumy – na co zwrócić uwagę, jak reagować, jak wspierać?

5. Łach Katarzyna – Uzależnienia behawioralne – wykrywanie i zapobieganie uzależnieniom od czynności.

6. Madej Alicja – Nauczyciel jako doradca zawodowy swoich uczniów.

7. Malik Sabina – Dobra relacja – dobra komunikacja. Integracja z grupą, relacje z uczniami – na co zwrócić uwagę.

8. Mola Mariola – Spektrum autyzmu u dzieci i młodzieży. Różnorodność objawów i potrzeb.

9. Niezgodzka Małgorzata – Budowanie poczucia własnej wartości wśród uczniów.

10. Adriana Sikora Śliż – Diagnoza i terapia funkcji słuchowych u dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów.

11. Wyderka Weronika – Jak wspierać ucznia w kształtowaniu adekwatnej samooceny?

Oferta skierowana do rodziców:

  • Warsztaty umiejętności wychowawczych „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” – program profilaktyczny rekomendowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie.
  • Celem programu jest wspieranie umiejętności wychowawczych rodziców.
  • Główne motto Szkoły dla Rodziców i Wychowawców brzmi: „Wychowywać – to kochać/akceptować i wymagać”.
  • Zajęcia w grupie (8-14 max osób) odbywają się raz w tygodniu w MPPP w Krośnie (łącznie 10 spotkań x 3 godziny).
  • Program Szkoły dla Rodziców i Wychowawców– to program oparty o następujące pozycje edukacyjne:  „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały”,  „Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, „Jak mówić, żeby się uczyły w szkole i w domu”.

 

 Propozycje prelekcji dla rodziców w roku szkolnym 2024/25 prowadzonych przez: psychologów, pedagogów, logopedów:

1. Barsznica Wioleta – Wspieranie odporności psychicznej dzieci i młodzieży.

2. Błażejowska Barbara – Jak zachowuje się dziecko wskazujące na zaburzenia integracji sensorycznej.

3. Latkiewicz Anna – Zagrożenia w Internecie – na co zwrócić uwagę jako rodzic?

4. Bugielska-Mąka Dominika – Jak pomóc dziecku po doświadczeniu traumy?

5. Łach Katarzyna – Jak porozumieć się z dorastającym człowiekiem – asertywna komunikacja.

6. Madej Alicja – Jak pomóc dziecku wybrać zawód i szkołę.

7. Malik Sabina Dobra relacja – dobra komunikacja. Granice w relacjach, komunikat ja, asertywność.

8. Mola Mariola – Zaburzenia sprawności manualnej.

9. Niezgodzka Małgorzata – Jak z szacunkiem i stanowczo stawiać granice dziecku.

10. Adriana Sikora Śliż – Wpływ wysokiej technologii na rozwój mowy dzieci.

11. Wyderka Weronika – Jak media społecznościowe i kultura kształtują postawy wobec substancji psychoaktywnych?

 

 

Loading