Oferta Miejskiej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Krośnie na rok szkolny: 2024-25

 

Pobierz ofertę – Oferta MPPP na 2024-25 – plik PDF

Oferta skierowana do uczniów:

  1.  Badania przesiewowe 6-latków:
  • psychologiczno – pedagogiczne
  1. Działalność diagnostyczna opinie, orzeczenia, informacje o wynikach badań.
  2. Objęcie uczniów następującymi formami pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz działalności profilaktycznej:
  • Terapia pedagogiczna; zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się;
  • Terapia logopedyczna – dla dzieci i uczniów z wadami wymowy oraz zaburzeniami komunikacji językowej;
  • Terapia psychologiczna – dla dzieci/uczniów z problemami emocjonalnymi, trudnościami w funkcjonowaniu społecznym, dla dzieci lękowych ze skłonnościami autodestrukcyjnymi;
  • Terapia integracji sensorycznej (SI) – dla dzieci z zaburzeniami integracji sensoryczno-motorycznej;
  • Terapia ręki z elementami arteterapii– dla uczniów z obniżoną sprawnością grafomotoryczną;
  • Terapia indywidualna lub socjoterapia– rozwijanie kompetencji enocjonalno-społecznym dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi i społecznymi,
  • Trening Umiejętności Społecznych, Trening Zastępowania Agresji – indywidualne zajęcia terapeutyczna dla dzieci z zaburzonym zachowaniem,
  • Terapia Biofeedbackterapia wspomagająca z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania (nauka samoregulacji fal mózgowych)dla dzieci nadpobudliwych – ADHD, spowolniałych psychoruchowo – ADD, z trudnościami w nauce, z obniżoną sprawnością manualną, autyzmem, Zespołem Aspergera,
  • Indywidualny – aktywny trening słuchowy metodą Neuroflowdla dzieci od 4 roku życia – z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (APD) oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń,
  • Wykorzystanie elementów terapii SI w zajęciach logopedycznych grupowych dzieci klas I-II. zajęcia logopedyczne z elementami integracji sensorycznej dla dzieci z dysfunkcjami sensorycznymi oraz wadami wymowy.

 

Propozycje zajęć profilaktycznych z uczniami w roku szkolnym 2024/25 prowadzonych przez: psychologów, pedagogów, logopedów:

 

Lp. Nazwisko i imię Tematy grupowych zajęć  z dziećmi/uczniami
1. Barsznica Wioleta Radzenie sobie ze stresem w sytuacjach trudnych.

 

2. Błażejowska Barbara Logopedia w ruchu- usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych w połączeniu z usprawnianiem dużej motoryki dla dzieci w wieku 7-8 lat.

 

3. Latkiewicz Anna Uzależnienie od Internetu – jak sobie z nim radzić?

(„Internet – złodziej czasu i relacji”)

 

4. Bugielska-Mąka Dominika  

Metody radzenia sobie ze stresem.

5. Łach Katarzyna  

Samoocena – jak wzmocnić siebie?

 

6. Madej Alicja  

Jak mądrze wybrać szkołę i zawód.

 

7. Malik Sabina Dobra relacja – dobra komunikacja. Granice w relacjach, komunikat typu ja, asertywność.
8. Mola Mariola  

Rozwijanie umiejętności społecznych i zajęcia integracyjne.

 

9. Niezgodzka Małgorzata „Jak uczyć się efektywnie” wybrane metody”.

„Komunikacja bez przemocy”.

10. Adriana Sikora Śliż Logopedia w ruchu – usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych w połączeniu z uprawnianiem dużej motoryki dla dzieci w wieku 4-5 lat.
11. Wyderka Weronika Rozwijanie postaw asertywnych.

Zagrożenia związane z używaniem substancji psychoaktywnych.

 

 

 

 

 

Oferta skierowana do nauczycieli:

  • Udział pracowników pedagogicznych poradni w posiedzeniach „zespołów” dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – na zaproszenie ze strony dyrektorów szkół i przedszkoli.
  • Pomoc nauczycielom przedszkola w ocenie gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna).
  • Udzielenie pomocy nauczycielom w klasach I-III w rozpoznawaniu specyficznych trudności w uczeniu się – w celu wyłonienia dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej.
  • Pomoc nauczycielom w realizacji zadań związanych z doradztwem edukacyjno-zawodowym.
  • Prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla pedagogów, psychologów i logopedów szkolnych.
  • Wspomaganie szkół i przedszkoli – pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola i szkoły oraz realizację zaplanowanych form wspomagania.

 

 Propozycje szkoleń dla nauczycieli w roku szkolnym 2024/25 prowadzonych przez: psychologów, pedagogów, logopedów:

 

Lp. Nazwisko i imię

Tematy grupowych zajęć  z dziećmi/uczniami

1. Barsznica Wioleta Zachowania dzieci i młodzieży wskazujące na kryzys psychiczny.
2. Błażejowska Barbara Wykorzystywanie elementów integracji sensorycznej w pracy z przedszkolakiem.
3. Latkiewicz Anna Depresja u dzieci – na co zwrócić uwagę, jak zapobiegać i reagować?
4. Bugielska-Mąka Dominika Uczeń po doświadczeniu traumy – na co zwrócić uwagę, jak reagować, jak wspierać?
5. Łach Katarzyna Uzależnienia behawioralne – wykrywanie i zapobieganie uzależnieniom od czynności.
6. Madej Alicja Nauczyciel jako doradca zawodowy swoich uczniów.
7. Malik Sabina Dobra relacja – dobra komunikacja. Integracja z grupą, relacje z uczniami – na co zwrócić uwagę.
8. Mola Mariola Spektrum autyzmu u dzieci i młodzieży. Różnorodność objawów i potrzeb.
9. Niezgodzka Małgorzata Budowanie poczucia własnej wartości wśród uczniów.
10. Adriana Sikora Śliż Diagnoza i terapia funkcji słuchowych u dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów.
11. Wyderka Weronika Jak wspierać ucznia w kształtowaniu adekwatnej samooceny?

 

Oferta skierowana do rodziców:

 

  • Warsztaty umiejętności wychowawczych „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” – program profilaktyczny rekomendowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie.
  • Celem programu jest wspieranie umiejętności wychowawczych rodziców.
  • Główne motto Szkoły dla Rodziców i Wychowawców brzmi: „Wychowywać – to kochać/akceptować i wymagać”.
  • Zajęcia w grupie (8-14 max osób) odbywają się raz w tygodniu w MPPP w Krośnie (łącznie 10 spotkań x 3 godziny).
  • Program Szkoły dla Rodziców i Wychowawców– to program oparty o następujące pozycje edukacyjne:

Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały”,  „Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, „Jak mówić, żeby się uczyły w szkole i w domu”.

 

 

Propozycje prelekcji dla rodziców w roku szkolnym 2024/25 prowadzonych przez: psychologów, pedagogów, logopedów:

 

Lp. Nazwisko i imię Tematy grupowych zajęć  z dziećmi/uczniami
1. Barsznica Wioleta Wspieranie odporności psychicznej dzieci i młodzieży.
2. Błażejowska Barbara Jak zachowuje się dziecko wskazujące na zaburzenia integracji sensorycznej.
3. Latkiewicz Anna Zagrożenia w Internecie – na co zwrócić uwagę jako rodzic?
4.. Bugielska-Mąka Dominika Jak pomóc dziecku po doświadczeniu traumy?
5. Łach Katarzyna Jak porozumieć się z dorastającym człowiekiem – asertywna komunikacja.
6. Madej Alicja Jak pomóc dziecku wybrać zawód i szkołę.
7. Malik Sabina Dobra relacja – dobra komunikacja. Granice w relacjach, komunikat ja, asertywność.
8. Mola Mariola Zaburzenia sprawności manualnej.
9. Niezgodzka Małgorzata Jak z szacunkiem i stanowczo stawiać granice dziecku.
10. Adriana Sikora Śliż Wpływ wysokiej technologii na rozwój mowy dzieci.
11. Wyderka Weronika Jak media społecznościowe i kultura kształtują postawy wobec substancji psychoaktywnych?