Oferta skierowana do uczniów:
Badania przesiewowe 6-latków oraz uczniów w klasach I-III:
- badania psychologiczno – pedagogiczne
- Działalność diagnostyczna – opinie, orzeczenia, informacje o wynikach badań.
- Objęcie uczniów następującymi formami pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz działalności profilaktycznej:
- Terapia pedagogiczna; zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się;
- Terapia logopedyczna – dla dzieci i uczniów z wadami wymowy oraz zaburzeniami komunikacji językowej;
- Terapia psychologiczna – dla dzieci/uczniów z problemami emocjonalnymi i trudnościami w funkcjonowaniu społecznym;
- Terapia integracji sensorycznej (SI) – dla dzieci z zaburzeniam integracji sensoryczno-motorycznej;
- Terapia ręki z elementami arteterapii – dla uczniów z obniżoną sprawnością grafomotoryczną;
- Terapia indywidualna lub socjoterapia – rozwijanie kompetencji emocjonalno – społecznych dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi i społecznymi;
- Trening Umiejętności Społecznych, Trening Zastępowania Agresji – indywidualne zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzonym zachowaniem,
- Terapia Biofeedback – terapia wspomagająca z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania – dla dzieci nadpobudliwych – ADHD, spowolniałych psychoruchowo – ADD, z trudnościami w nauce, zaburzeniami orientacji przestrzennej, z obniżoną sprawnością manualną, z tikami, opóźnionym rozwojem mowy, autyzmem, Zespołem Aspergera, afazją …
- Grupowy trening interpersonalny dla uczniów klas I i II szkół ponadpodstawowych – cykl 8 spotkań z psychologiem
- Indywidualny – aktywny trening słuchowy metodą Neuroflow – dla dzieci od 4 roku życia – z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (APD) oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń.
- Poranki malucha – od niemowlaka do przedszkolaka – zajęcia logorytmiczne, piątkowe poranne spotkania logopedów poradni z rodzicami i dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy
Tematy zajęć warsztatowych dla dzieci i młodzieży:
Temat zajęć warsztatowych | Prowadzący |
1. Stres i radzenie sobie ze stresem. 2. Sposób na dobrą klasę – warsztaty integracyjne. 3. Pierwsze wrażenie – na co zwrócić uwagę, by dobrze wypaść w nowym miejscu. |
Wioleta Barsznica |
4. Zabawy sensoryczne w grupie dzieci przedszkolnych. |
Barbara Błażejowska |
5. Keepcalm and relax – o skutecznym zarządzaniu stresem. | Aleksandra Gadzała |
6. Jak mówić, by dorośli nas słuchali? Jak się komunikować? | Jolanta Gierlach- Jurczak |
7. Nie minie samo – podejrzenie depresji. | Katarzyna Łach |
8. Rozwijanie kompetencji społeczno – emocjonalnych. | Elżbieta Kustra |
9. Rozwijanie kompetencji społeczno – emocjonalnych. Marta | Marta Surma |
10. Ścieżki kariery zawodowej – program z zakresu doradztwa edukacyjno – zawodowego. | Alicja Madej |
11. Rozbudzanie wrażliwości estetycznej, radzenie sobie z negatywnymi emocjami – warsztaty z zakresu arteterapii muzykoterapii. | Mariola Mola |
12. Ćwiczenia i zabawy oddechowe dla dzieci z grup przedszkolnych. | Jolanta Mróz |
13. Profilaktyka przemocy. Przemoc w rodzinie, grupie rówieśniczej, cyberprzemoc. | Sławomir Pietraszewski |
Oferta skierowana do nauczycieli:
- Udział pracowników pedagogicznych poradni w posiedzeniach „zespołów” dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – na zaproszenie dyrektorów szkół i przedszkoli.
- Pomoc nauczycielom przedszkola w ocenie gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna).
- Udzielenie pomocy nauczycielom w klasach I-III w rozpoznawaniu specyficznych trudności w uczeniu się – w celu wyłonienia dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej.
- Pomoc nauczycielom w realizacji zadań związanych z doradztwem edukacyjno-zawodowym.
Prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla: nauczycieli przedszkoli, logopedów szkolnych, pedagogów i psychologów szkolnych, szkolnych specjalistów d.s. pomocy psychologiczno – pedagogicznej i rewalidacji
- Wspomaganie szkół i przedszkoli – pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola i szkoły oraz realizację zaplanowanych form wspomagania.
Tematy zajęć szkoleniowych dla nauczycieli:
Temat zajęć szkoleniowych |
Prowadzący |
|
1. 2. |
Komunikacja z uczniem – jak mówić, by nas słuchano. Stres i radzenie sobie ze stresem. |
Wioleta Barsznica |
3. |
Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej w logopedii – praktyczne warsztaty dla logopedów. |
Barbara Błażejowska |
4. |
„ Z pustego i Salomon nie naleje”- jak dbać o własne zasoby? |
Aleksandra Gadzała |
5. |
Uczeń nieśmiały w szkole – jak go wspierać ? |
Jolanta Gierlach – Jurczak |
6. |
Jak nie przeoczyć depresji u nastolatków ? |
Katarzyna Łach |
7. |
Małe dziecko ze spektrum autyzmu. |
Elżbieta Kustra |
8. |
Przygotowanie uczniów do podejmowania świadomych i odważnych wyborów edukacyjno – zawodowych w szybko zmieniającym się świecie. |
Alicja Madej |
9. |
Wpływ zaburzeń z analizatora wzrokowego i słuchowego na specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu – postępowanie terapeutyczne. |
Mariola Mola |
10. |
Wada wymowy u dzieci – jak rozpoznać, na co zwrócić uwagę? |
Jolanta Mróz |
11. |
„Nie dla nietolerancji” – jak rozmawiać z młodzieżą ? |
Sławomir Pietraszewski |
12. |
Diagnoza i terapia dziecka/ ucznia z niedokształceniem mowy o typie afazji w wieku przedszkolnym i szkolnym. |
Adriana Sikora – Śliż
|
13. |
Diagnoza i terapia osób z zaburzonym słuchem |
Adriana Sikora – Śliż
|
14. |
Małe dziecko ze spektrum autyzmu. |
Marta Surma |
Oferta skierowana do rodziców:
- Warsztaty umiejętności wychowawczych – „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” – program profilaktyczny rekomendowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie.
- Celem programu jest wspieranie umiejętności wychowawczych rodziców.
- Główne motto Szkoły dla Rodziców i Wychowawców brzmi: „Wychowywać – to kochać/akceptować i wymagać”.
- Zajęcia w grupie (8-14 max osób) odbywają się raz w tygodniu w MPPP w Krośnie (łącznie 10 spotkań x 3 godziny).
- Program Szkoły dla Rodziców i Wychowawców – to program oparty o następujące pozycje edukacyjne:
„Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały”, „Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, „Jak mówić, żeby się uczyły w szkole i w domu”.
Tematy prelekcji dla rodziców:
Temat prelekcji |
Prowadzący |
|
1. 2. |
Zagrożenia okresu dorastania – co każdy rodzic powinien wiedzieć. Trudne dziecko – jak radzić sobie z najczęstszymi problemami wychowawczymi ? |
Wioleta Barsznica |
3. |
Poradnik malucha od niemowlaka do przedszkolaka cykl spotkań – zaburzenia SI. |
Barbara Błażejowska |
4. |
Zagrożenia związane z nadmiernym korzystaniem z nowych technologii. |
Aleksandra Gadzała |
5. |
Ty mnie nie rozumiesz – komunikacja z dzieckiem jako klucz do porozumienia. |
Jolanta Gierlach – Jurczak |
6. |
Jak nie przeoczyć depresji u nastolatków ? |
Katarzyna Łach |
7. |
Małe dziecko ze spektrum autyzmu. |
Elżbieta Kustra |
8. |
Jak pomóc swojemu dziecku w wyborze szkoły – ścieżki zawodowej ? |
Alicja Madej |
9. |
Zaburzenia zachowania u dzieci w wieku przedszkolnym – wspieranie rozwoju dziecka. |
Mariola Mola |
10. |
Ankyloglosja – czyli krótkie wędzidełko języka i jego wpływ. |
Jolanta Mróz |
11. |
„ Poradnik Malucha”- od niemowlaka do przedszkolaka- cykl spotkań cz. I Rozwój mowy |
Adriana Sikora – Śliż |
12. |
Małe dziecko ze spektrum autyzmu. |
Marta Surma |
13. |
Wirtualna rzeczywistość i zagrożenia związane z nowoczesnymi technologiami skłonności do podejmowania zachowań ryzykownych młodzieży. |
Sławomir Pietraszewski |