#Zostań w domu

#Zostań w domu

i efektywnie spędź ten czas, stwórz swój indywidualny plan samoopieki!

W związku z zaistniałą sytuacją w naszym kraju oraz zaleceniem najwyższych władz o  pozostanie w  domach, rodzi się pytanie – co robić w tym czasie? – zwłaszcza jeśli chodzi o dzieci i  młodzież. Możliwości jest wiele, a „ogranicza nas tylko wyobraźnia”. Poniżej prezentujemy gotowe propozycje do wypróbowania z różnych obszarów Twojego życia, bez ograniczeń wiekowych – być może znajdziesz coś dla siebie. Wykorzystaj ten czas, aby zadbać o swoje zdrowie nie tylko fizyczne (pozostając w domu i  stosując się do zaleceń), ale i psychiczne .

  1. HOBBY CZYLI CZAS NA RELAKS

Być może w ostatnim czasie brakowało ci chwili dla swoich zainteresowań (które możesz wykonywać w domu) bądź od jakiegoś czasu zastanawiałeś się żeby spróbować czegoś nowego? Np. szyć/ szydełkować/ gotować/ piec itp.? Na Youtubie dostępna jest cała masa tutoriali oraz filmików jak się za to zabrać od początku. Twoje nowe hobby nie musi być wymagające nie wiadomo jakich narzędzi i sprzętów. Wiele inspiracji znajdziesz na platformach typu Pinterest czy aplikacjach takich jak Instagram.

Polecamy także DOMOWE WYZWANIA jak:

  • pozszywanie dziurawych skarpetek,

  • zrobienie porządku w szafie,

  • nauka krótkiego układu tanecznego z Youtuba,

  • przeczytanie książki,

  • narysowanie komiksu na dowolny temat,

  • nauka 10 słówek w wybranym języku,

  • narysowanie karykatur domowników (zwierzęta też się liczą!),

  • posłuchanie audiobooka,

  • zrobienie min. 5 zdjęć w ramach reportażu „Życie w czasach zarazy”,

  • ułożenie 5 gotowych stylizacji ubraniowych, żeby nigdy więcej nie spieszyć się do szkoły z  powodu argumentu „bo nie mam się w co ubrać” ,

  • wypróbowanie technik relaksacyjnych.

  1. RELACJE Z RODZINĄ I ZE ZNAJOMYMI

Skoro pojawia się możliwość spędzenia większej ilości czasu z domownikami, to może warto byłoby to wykorzystać na jakieś wspólne wieczorne oglądanie bajek/ filmów (wedle gustów), wspólne gry planszowe (które być może leżą zakurzone na półkach lub strychu)? Może jakieś wspólne oglądanie zdjęć, skoro tyle ich robimy, i powspominanie, jak to kiedyś było? Jeśli dalsi członkowie rodziny (jak dziadkowie, wujkowie i ciocie) nie mieszkają z wami, można do nich zadzwonić w tym czasie, zapytać jak się czują, jak im minął dzień. Co do znajomych zawsze można się z nimi spotkać, ale co ważne – wirtualnie, np. poprzez Skype czy video rozmowę przez Facebooka. Można pogadać albo popisać na Messengerze.

  1. ZDROWIE FIZYCZNE CZYLI SPORT

Skoro wyjście na siłownie, do klubu fitness czy basen jest niemożliwie (bo zostały zamknięte), to oznacza, że zalegniemy w domach? Jak mawiał Radosław Kotarski „nic bardziej mylnego!”. Nadal możesz wybrać się na spacer czy rower, jednak nie umawiaj się ze znajomymi. Wybieraj się w plener tylko w gronie domowników zachowując bezpieczną odległość od innych osób. Nie zahaczaj o sklepy czy place zabaw, a na wycieczkę wybierz się w miejsca bardziej ustronne. Po powrocie – standardowo – myjemy rączki. Dla tych co preferują intensywniejsze ćwiczenia ważna wiadomość – w domu także można uprawiać sport – wiele osób z branży fitness prowadzi swoje programy/ treningi na Yotubie, które można wykonywać w domu. Nie potrzebujesz do tego specjalistycznego sprzętu – butelka wody może posłużyć za 1,5 kg hantel. Zalecamy jednak rozwagę! Nie rzucaj się nagle na zajęcia online z  działek kompletnie Ci nieznanych. W takiej formie nikt Cię nie skontroluje, trener nie sprawdzi czy poprawnie wykonujesz ćwiczenie i czy nie szkodzisz swojemu zdrowiu. Nie każde ćwiczenia są dla każdego! Wybierz więc rozważnie i uważaj na kontuzje. Jeżeli czujesz ból czy dyskomfort zmień formę ćwiczeń. Nikt chyba w takim czasie nie chciałby trafić do szpitala z urazem . Szukasz inspiracji? Proszę bardzo:

Znajdziesz na niej nie tylko gotowe zestawy treningowe, ale również przepisy i porady dotyczące zdrowego stylu życia. Być może to już ten dzień, by rozpocząć zdrowy tryb życia?

  • Darmowy miesiąc z aplikacją Down dog jest dostępny. Przyda się fanom jogi.
  • Nie chcesz wybierać gotowych opcji, wolisz coś bardziej autentycznego? Wybierz Jogę U Źródeł, która codziennie proponuje wspaniałe, wspierające ciało i ducha praktyki na żywo! Znajdziecie ich na stronie www.jogauzrodel.pl, aby wraz z nimi ćwiczyć każdego dnia dołącz do ich grupy na Facebooku, gdzie na live’ie codziennie wieczorem prowadzone są zajęcia.
  1. WIEDZA – NAKARM SWÓJ UMYSŁ

Nie zapomnij o nauce w tym czasie – odrabiaj zadawane przez nauczycieli prace .

Powodzenia!